Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zajęcia świetlicowe z zuchami

Zuchy działające w Publicznej Szkoły Podstawowej w Kodrębie oraz uczniowie szkoły podczas zajęć świetlicowych wzięły udział w prelekcjach dotyczących wody.

 Pierwszy temat prelekcji „ryby na niby”

 Podczas spotkań rozmawialiśmy o właściwościach, temperaturze i kolorze wody.  Dzieci poznały rybki takie jak:

  • gupik pawie oczko
  • skalary
  • bojownik
  • neonki
  • welonki

 Mówiliśmy co będzie nam potrzebne do hodowli ryb. Razem ustaliliśmy, że musimy mieć takie rzeczy jak:

  • akwarium
  • pokarm
  • termometr rośliny wodne
  • siatka do wyławiania ryb
  • odmulacz
  • filtr wodny
  • grzałka
  • kamyki
  • pompka akwariowa

 Drugi temat: „Ziemia niebieska planeta”

Wraz z uczniami, zuchy odnajdowały słowa ukryte w wykreślance. Następnie zastanawialiśmy się dlaczego Ziemia to niebieska planeta. Doszliśmy do wniosku, że większą część Ziemi zajmują morza, oceany, rzeki, jeziora.. Zwróciliśmy uwagę na to jakie właściwości ma woda. Uczniowie oraz zuchy zostali podzieleni na grupy i zastanawiali się jak zmieniłoby się nasze życie gdybyśmy mieli mniej wody. Wnioski były różne. Jedni stwierdziliby, że kąpali by się rzadziej, inni, że zmywaliby naczynia w misce, a innym pomysłem było to, że wykopaliby studnię.

Trzeci temat „Morze zrozum przyjaciół”

Na tym spotkaniu dzieci wyobrażały sobie krainę o której czytała prowadząca. Dzieci zanurzały się w wodzie, aż wędrowały po podwodnych łąkach i oglądały jak wygląda tam życie. Następnie odbyło się głosowanie czy ta kraina faktycznie istnieje. Tak! To nasze Morze Bałtyckie.

W kolejnym etapie naszego spotkania rozmawialiśmy o ssakach żyjących w morzu.

Dzieci został podzielone na 5 grup i każda grupa opisywała jedno zwierzę.  Foka Róża, Humbak Olbrzym, Filwad Filip, Morświn Patryk i Delfin Paweł szukali przyjaciół. A dlaczego? Co roku nad morzem czas spędza coraz więcej ludzi. Wszelkie śmieci są wyrzucane prosto do morza. Morze porywa wraz z falami śmieci i przenosi w rejony gdzie żyją morskie stworzenia. One myślą, że to jedzenie i do  ich organizmu dostają się substancję powodujące ich  śmierć. Na zakończenie każda grupa przedstawiła swoich bohaterów i krótko o nich opowiedziała. 

Dodatkowo spotkaliśmy się z przedszkolakami. Na samym początku powiedzieliśmy sobie co to jest las i jak należy się w nim zachować. Następnie czytaliśmy zagadki o leśnych zwierzętach. Kolejną częścią naszego spotkania było omówienie budowy liścia i drzewa. Dzieci z tym poradziły sobie rewelacyjnie. Każdy przedszkolak dostał liścia i musiał go ładnie pomalować.
Na zakończenie naszych zajęć stworzyliśmy wspólnie piękne drzewo brzozy i dębu.